Drinksdatabasen.dk
Læs her, hvordan du opbevarer dine likører og sirupper mest hensigtsmæssigt Bartendere - på Tåstrup Teater
Menu
Forside
Drinks på mobilen
Drinkskort
Forum
Tøm barskabet
Vis alle
  Shortdrinks
  Longdrinks
  Smoothies
Tips
Ingredienser
  Alkoholberegner
Indsend opskrift
BLIV SPONSOR
Sitemap
Om siden
  Kontakt
Bruger
  Login:

Password:

Opret ny bruger »
Glemt password »
Bedste drinks
 1. Isbjørn
 2. Mojito
 3. Champagnebrus
 4. Tequila Sunrise
 5. Brandbil
 6. Cosmopolitan
 7. Pina Colada
 8. Filur
 9. White Russian
10. Kung Fu
Se flere »
Vejen hertil: Forside / Forum   Udskriftsvenlig version

Forum » Drinksopskrifter

Hvis du eksempelvis har været en tur i udlandet og fået en fantastisk drink, men ikke ved hvad den hedder, kan du spørge her.
Gå til tråd: ForegåendeNæste
Gå til: OversigtEmnerNyt emneSøgLog ind
Limoncino
Indsendt af: JeppeG
Dato: 18/07-10 11:17

Hej

Jeg er lige kommet hjem fra en tur til garda søen, og der købte jeg en
flaske med en lokal gul cirtron sprut i, der hedder limocino (jeg tror det er en likør eller lign.)
Jeg ville høre om der var nogen der kendte nogen drinks med den, og/eller o man kan få det i danmark?

På forhånd tak ;D

Re: Limoncino
Indsendt af: Portvinstuden
Dato: 19/08-10 17:21

Du kan sagtens få den herhjemme, den forhandles i flere netshops. Bare søg på "Limoncino" på Google > sider på dansk så dugger de op.

Straks værre er det med Drinks med Limoncino. Flere hjemmesider skriver godt nok at den indgår i flere populære Cocktails. Men jeg har altså ikke rigtigt kunnet finde dem. Men det er jo ikke forbudt at skabe sine egne.

Indsendt af: vedelweis
Dato: 25/08-10 11:20

Er du sikker på du ikke mener Limoncello? Det lyder ihvertfald som det i beskrivelsen - men kan vel være det er det samme bar med forskellige navne.

Du kan ihvertfald lave en drink der hedder Lemondrop, den smager dejligt men er temmelig stærk.

Desuden burde du sætte den i fryseren og drikke den i et likørglas som en avec'er efter mad, sammen med kaffen. Den er herlig når den først er iskold

Mvh.

Vedelweis

Indsendt af: vedelweis
Dato: 29/08-10 17:29

Fandt lige ud af at det er det samme... "In Northern Italy it is limoncino, in Southern Italy it is limoncello." Slog det lige op...

Gå til: OversigtEmnerSøgLog ind
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.